Vi tar over Internship Gudbrandsdalen til høsten!
Internship Gudbrandsdalen gir bedrifter og offentlige virksomheter muligheten til å ta imot studenter i 6–8 uker gjennom sommeren. For studentene betyr det verdifull arbeidserfaring og et innblikk i karrieremulighetene som finnes i Gudbrandsdalen. For arbeidsgiverne er det en unik mulighet til å bli kjent med framtidens arbeidskraft og få inn ny kompetanse og nye perspektiver.
De siste årene har mange arbeidsgivere meldt om svært gode erfaringer. Internene har bidratt med alt fra digitalisering og produktutvikling til analysearbeid og nye ideer, samtidig som flere virksomheter har brukt ordningen som et viktig rekrutteringsverktøy.
Vi ønsker nå å invitere enda flere bedrifter til å bli med.
Kanskje kommer dere i løpet av denne sommeren til å tenke at «her skulle vi hatt litt ekstra kapasitet»? Kanskje finnes det utviklingsprosjekter, analyser, markedsarbeid eller forbedringsoppgaver som stadig blir utsatt fordi tiden ikke strekker til? Dette er ofte oppgaver som passer svært godt for en intern.
Vi oppfordrer derfor bedrifter og virksomheter til allerede nå å begynne å tenke på neste sommer. Hvilke oppgaver kunne en student bidratt med? Hvilken kompetanse kunne dere hatt nytte av? Og kunne et internship vært starten på deres neste rekruttering?
Mer informasjon om neste års ordning og hvordan man blir med kommer utover høsten. Vi gleder oss til å videreutvikle Internship Gudbrandsdalen sammen med næringslivet i hele regionen!